8 Mayıs 2013 Çarşamba

6. Ay ve Beklenen Ek Gıda Başlangıcı

Nisan 6. Ayımız
Çok hızlı geçen zaman içerisinde 6. Ayda neler yaşadık?? 
Tabi ki ilk öncelikli konumuz EK GIDA 
6. Ayın başlaması ile tabiki elma ile tanıştık ardından armut muz havuç 
Önce cam rendede rendeleyip suyunu içirdim tabiki doktorların belirtmiş olduğu gibi 3 gün ara ile daha sonra püre şeklinde vermeye başladım. Ardından da karışım yaptım meyveleri. 
Elma kabızlık yaptı hemen ara verdim havuç ve armuta geçtim.
Nil ek gıdaya başlama konusunda oldukça hevesli bir bebekti. Masaya her oturmamızda yiyeceklere uzanıyor, ağzını kıpırdatıyor ve eline havuç tarzı bişeyler verdiğimde çok mutlu oluyordu. 
Bende daha fazla geçiktirmek istemedim. Ve hemen başladık. Önceleri su vermedim. Ancak bişeyler yediği zaman su içmesi gerktiğini düşünmeye başladım. Çünkü ağzının temizlenmesi gerekiyordu. Ve havalarda ısındığı için su içmeye başladı Nil
Avent in 6 ay ve üzeri damlatmaz suluğunu aldık ve çok sevdik
Sonrasında alerjik olabileceğini bildiğim halde domates in suyunu emmeye başladı. Ve çook sevdi.  Ardından yoğurt yapmaya başladım . Öğleden önce meyve öğleden sonra yoğurt. Diğer saatlerin tamamı anne sütü. 
Daha sonra çorbalara geçtik , işin açığı ilk çorbamı blender dan geçirmiştim. Ama doktorumuzun ve deneyimli annelerin sözü aklıma geldi ve açıkçası pütürlü olarak yaptığım herşeyi yutabiliceği şekilde kaşıkla ezerek veriyorum. Tüm tatları karıştırmak anlamsız. Tabi yiyemiyceği bişey olursa blender kullanıyorum elbette. 
Yaptığım çorbaları ve Nil in beğenilerini yakında paylaşmak istiyorum.

Nil in gelişimine gelince; bu ay ayakları üzerinde kalkmaya ve emekleme hareketleri yapmaya başladı. Ellerini henüz kullanmayı beceremiyor ve burnunun üzerine düşüyordu.
Yüzüstünden sırt üstü dönmeyi başardı. Heceler farklı sesler çıkarmalar devam etti. Tabi oturtmaya da başladım. zaten 4. ayından beri oturur pozisyonda durmak istiyordu. oturmamızı ise benim hiç bir işime yaramayan ama Nil için çok faydasını gördüğüm emzirme yastığı sayesinde gerçekleştirdik. Birde yarı yaş kutlaması yaptık :))

6. Ayda ayrıca yürüteç ve mama sandalyesini aldık. Mama sandalyesinde Graco contempo doodle modelini seçtik
Kullanımı rahat isteyenler araştırabilir bizi en çok etkileyen kısım katlanması oldu tabiki. Katlanınca kocaman olmuyordu 
Diğer sandalyeler gibi tepsiyi çıkarmak zorunda kalmıyorsunuz ayrıca.
Ve son olarak olumlu ve olumsuz bir çok yoruma rağmen yürüteç aldımmmm çocuğuna kendisi bakan anneler anlıycaktır bebeğiniz hareket etmeye başladıktan sonra siz evde bişeyler yaparken güvende olmasını sağlamak adına yürütece kısa süreli koymak durumunda kalıyorsunuz
Yürütecimiz hem müzikli hem de ayakları yanlara kırılıp sallanıyor. Nil onunla vakit geçirmeyi sevdi. En azından bende işlerimi halledebiliyorum bu sayede.

Şimdilik bu kadar sevgiyle kalın

2 yorum:

  1. Kesinlikle yürüteç konusundaki fikrine katılıyorum. Yürümeyi hızlandırması/geciktirmesi olayına inanmıyorum, bu durum direk bebekle ilgili bence. Sadece haraketlenen bebeği evde tek başına bakan birini kurtarıcı birşey. Biz de kullanıyoruz, sonuçta tüm gün yürüteçte durmuyor.

    Ek gıdalara karşı istekli olmasına sevindim. Umarım hep böyle devam eder. Bol iştahlı güzel günleriniz olsun;)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, yürüteç hakkında aynı görüşte olan anneler olduğunu biliyordum.
    Sizinde aynı görüşte olmanıza sevindim. Sonuçta herşeyin fazlası zarar ve bizde tüm gün oturtmuyoruz çocuğumuzu elbette.

    Ek gıda meselesi zormuş gerçekten, ama ısrarcı olmadan her annenin sorunsuz atlatmasını dilerim elbette. Bebeklerin iştahları abartmadan hep açık olsun temennisi ile ..

    YanıtlaSil

Yorumları, fikirleri bekliyoruz..