10 Mayıs 2013 Cuma

7. Ay .. Emekleme - Oturma - Ayağa Kalkma -

7. Ayımıza girdiğimiz ilk gün Nil kendi kendine oturur pozisyona geçti ve bu sefer yana düşmedi. 

6. Ayın sonlarında emeklemeye başlamıştı. Eller nasıl kullanılır birkaç burun üzeri düşmenin ardından öğrendi. 
Ayrıca hecelemeler daha arttı. Anneye yakın bişeyler söylüyor. Son 2 aydır adı söylendiğinde dönüp bakıyor.

Bu ay kahvaltıya başladık. Ben herşeyi bulamaç yapıp yediren annelerden olmama yolunda ilerliyorum. 

 Kahvaltı için ev yapımı peynir denemelerine başladım.Birde "labne peynir " diye her listede yazılan ve gerçekten penir olduğu konusunda şüphelerimin olduğu bir ürün var piyasada. Ben bu konuya biraz taktım sanırım tıpkı hiç bir mamayı Nil e yedirmiyor olduğum gibi bu labne peyniride vermek konusunda olumsuzum. Tuzsuz kaliteli peynir yedirmek daha hayırlı bence. Yada yapabilen kendi yapmalı peynirini. 

Nil karışım olan hiç birşeyi sevmiyor. Herşeyi ayrı ayrı verirseniz yiyor. Peynir domates (rende) ,zeytin (içini ezyorum), ekmek (zeytinyağlı domates rendesine batırıp veriyorum) ve ılık suile karışmış pekmez genel ana kahvaltı öğünümüz. Ayrıca bunlara yumurtada eklendi. Bu şekilde bebeğin yutma becerisinide geliştirmiş oluyorsunuz.
Ve biz ne yiyorsak mutlaka tattırıyorum(yasaklar hariç)

Bardakla su içme antremanlarımız başarı ile sonuçlandı. Artık rahatlıkla bardaktan su içiyor. 

Bu ay ayağa kalktı Nil. Koltuktan tutundu ve hopp ayaktayız. :)
Koltuklatdan tutunarak ilerlemeye başladı. Yürüteçte de hızlı bir gelişme kaydettik adım atarak ilerlemeye başladı kuzum.

Ona aldığım kitabı ile ses çıkaran hayvanlar, diş kaşıyıcımız sophie ve minik topumuz en favori oyuncakları.



Uyku meselesine gelince, bu ayda düzen aynı. Emerek uyuma. Tek fark bu ay gece ilk uykularında odasında yatırmaya başladım .Bi kaç kez uyanıyor ,sanırım oda yabancı geldiği için. Gece ben uyuyacağım zamanda odamıza alıyorum. Kendi odasına bir anda değil yavaş yavaş araştırmak gerektiğini düşünüyorum.

Nil ile hayat bu şekilde devam ediyor işte.. :) 
Sevgiyle kalın..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumları, fikirleri bekliyoruz..