14 Eylül 2013 Cumartesi

Bebe Bisküvisi Tarifi - Ev yapımı

Uzun zamandır paylaşmayı istediğim ancak fırsatını bulamadığım bebe büskivisi tarifi vermek istiyorum. 
Yapmadan önce pek çok tarif okumuştum. Tarifler üç aşağı beş yukarı aynı sayılırdı. Bende kendimce bir tarif uyarladım . Sizlerlede paylaşmak istiyorum.

Ancak en çok kafamı kurcalayan konu içine şeker konmayan bebek bisküvisinin pekmezle yapılıp yapılamayacağıydı.
Bende her ikisini denedim. Fakat araştıdığım kadarıyla pekmezin yüksek ısıya maruz kalması kansorejen olmasına sebebiyet veriyormuş. Bu sebeple bende pekmezsiz tarifi sizlerle paylaşacağım.

2 çay bardağı organik tam buğday unu
2 çay bardağı pirinç unu
İki dolu yemek kaşığı irmik
3 dolu yemek kaşığı tereyağ
1 kaşık ev yapımı yoğurt yada yoğurt suyu ( ben yoğurtsuyu kullandım)
*yok ben illa pekmezle pişiricem diyorsanız  2-3 yemek kaşığı pekmez
* şekeri tercih etmek isteyen olursada esmer şeker 1 kaşık kullanabilir

Tüm malzemeleri bir kaba koyup yoğuruyorsunuz. Yoğurtsuyu hamurun toparlanmasında yardımcı oluyor
Ben hamuru yoğurduktan sonra ağzı kapalı bir kapta 30 dk buzdolabında dinlendirdim.
Sonra dolaptan çıkarıp hamuru merdane ile açıp kalıplarımla kestim. Şekilli olması Nil'in de hoşuna gitti. :)
Yağlı kağıt serili tepsiye dizip 175 derece fırında 25 dk pişirdim. Kızarmış renk alınca çıkardım. Soğudukça kuruyor. Bu sebeple bebeğinize diş kaşıyıcı olarak kullanmak isterseniz bekletin derim.
İsterseniz kurabiyeleri bir kaba toplayıp daha yumuşak kalmalarını sağlayabilirsiniz. 
Gelelim tatlandırma işlemine, isterseniz piştikten sonra üzerlerine fırça ile pekmez sürebilirsiniz. Yada bu şekilde tatlandırmadan meyve pürelerinin içinde kullanabilirsiniz. 
Bebeğin ayına bağlı olarak sütlede ezilebilir. Alternatif çok yani. Yeter ki yesinler, sağlıklı olsunlar bebecikler.. 

Yeni tariflerde buluşmak üzere..
Sevgiyle kalın


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumları, fikirleri bekliyoruz..