14 Ağustos 2013 Çarşamba

9. Ay - ilk kelime : anne - üst dişler

9. Ayıda bitirdik bir de bakmışız ki doğum günü gelmiş, her anne bebek bloglarında okuduğum klasik bir cümle var . Zaman çok hızlı geçiyor ve çok hızlı büyüyorlar.
Evet gerçekten her anı her günü kaydetmek ve unutmamak istiyorum. Kısa kısa notlar alabiliyorum ancak. Ben şanslı bir anne olarak görüyorum kendimi kızımın büyümesini an an görebildiğim için. Gün geçtikçe dahada bağlanıyoruz birbirimize. Hep diyorlar ya büyüdükçe zorlaşıyor diye. Büyüdükçe zorlaşmıyor aksine kolaylaşıyor. Çünkü onunla iletişim kurabilmek çok güzel, senin söylediğini anlaması tepki vermesi beni çok mutlu ediyor. Evet yemesiydi uykusuydu belki daha zor ama yinede büyüdüğünü ve herşeyi anladığını görmek hepsine bedel.

9. Ay bizim için nasıl geçti? Her bebekte görülen iştahsızlık problemleri kısım kısım bizde de olsada bu ay daha iyi yemek yemeye başladı Nil. 



Önceden reddettiği gıdaları bu ay severek yedi. Önceden severek yediklerinide reddetti :) örneğin yumurta sarısı. Katı olarak severek yiyordu yumurta sarısını fakat kesinlikle her denememde almadı. Bende tavada yapmayı denedim. O şekilde biraz daha sevdi ama yinede yemeyi istemiyor. Yoğurdu ise asla almazken şimdi çok sevmeye başladı.
Doktorumuz bu konuda daha önce Damak zevki zamanla değişecek denemeye devam edin şeklinde belirtmişti.

Çorbalarla aramız daha iyi, et tavuk seviliyor. Ama verdiğim parçaları iyice küçülttüğüm zaman kabul ediyor. Aksi olunca anında dışarı tükürülüyor. 

Bu yeme içme meseleleri gerçekten bir annenin en yorulduğu konu , diğeride uyku problemi olmalı:)

Yemek konusunda tuzsuz yada az tuzlu , şekersiz gıdalara devam ettik. Ama ara ara şekerli yada tuzlu yediği de oluyor. Keçi Peynirinin tuzunu alıp veriyorum tuzsuz sele zeytini favorilerimiz. Kendi kendine yemek isteğide yok değil. Mama sandalyesinin önüne koyuyoruz döke saça yiyor. 

Suluk konusunda yeni bir değşiklik yaptık. Damlatmaz 6 ay üzeri avent suluk kullanıyorduk ama Nil çoğunlukla genzine kaçırdığı için bardakla içmeye devam ettik. Dışarıda bardakla heran içiremediğim için avent in 12 ay üzeri pipetli suluğuna geçtik. Nil uzun zamandır pipet kullanıyordu zaten. Böylece kendi kendine rahatlıkla tutup içmeye başladı.

Uyku konusuna gelinceee, geceleri kendi odasında yatağında , 4-5 kez emmeye uyanıyor. Gündüz uykularıda 3 kez oluyor. 
Uykuya geçiş hala memeyle oluyor. Uyku eğitimi için gece emzirmelerini azaltmama gerektiğini söylediler 1 kez vermeliymişim. Bana çokta mantıklı gelmiyor açıkçası. Özellikle diş çıkarma döneminde anne sütünün oldukça faydalı olduğu düşüncesindeyim.  Süre zamanla kısalıyor zaten, abartmadığı müddetce müdahele etmeyeceğim. 

Diş demişken; Üst sağ diş bi anda geliverdi. Yanındakide çıkmak üzere. Gece uyanmaları dışında ciddi bir sıkıntı olmadı çok şükür.

Ve Nil ilk kelimesini söyledi : ANNE
İkinci : Anneanne
Üçüncü : Baba
:)  

Adım atma çabalarıda son hızla devam ediyor. Sanırım yürümesine az kaldı. Yürüteci vb şeyleri iterek yürümek çok hoşuna gidiyor. Ellerini tutup yürüttüğünde de acayip keyif alıyor kuzucum. Emekleme konusunda da kendini oldukça geliştirdi. Dizlerini yere değdirmeden hızla yol alıyor :))

İşte hızla geçen zamanda aldığım kısa notlar bunlar.. Kızımın bana bıraktığı hatıralar....

Sevgiyle kalın..






7 yorum:

  1. Herkes aynı yollardan geçiyor diyerek içi rahatlıyor aslında insanın böyle yazıları okudukça:) Nil ile mutlu ve keyifli uzun yıllarınız olsun;)

    minikmucizemmm.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hepimizin yolları aynı , tecrübeleri aynı aslında ..
      Güzel dilekleriniz hepimizin olsun inşallah

      Sevgiler

      Sil
  2. Çabucak çıksın inşallah tüm dişler ağrısız sızısız:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağrı sızı çok yok ama gece uykular kötüye gidiyor. Bugünler de çabuk çabuk geçicek .
      Önemli olan sağlıklı olmaları :)

      Sevgiler

      Sil
  3. Yorumun üzerine geldim iyikide bakmisim bayildim bloguna yalnız bir yanlışlık oldu sanirim sen izleyenlerimde gozukmuyorsun. Bir daha bak istersen. Bu arada dis bugdayini kesin yap ben cok memnun kaldım. Ne sececegi felan heyecanliydi. Ne zaman istersen yardimci olurum. Sevgiler. www.bebegimhersey.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrar kontrol edebilirsin. :)
      Gerçekten yapıcam yakında çok saol
      Sevgiler

      Sil
  4. Aldim canim ok demi kontrol et, cevabi bana atarsan buradan takip edemeyebilirim. Sevgiler. www.bebegimhersey.blogspot.com

    YanıtlaSil

Yorumları, fikirleri bekliyoruz..