29 Haziran 2013 Cumartesi

Bebekle Tatil - Nil in ilk Yaz Tatili

Birde sevgili anneler bizden okusunlar bebekle tatilde neler yaptığımızı  :)

Haziran ortasında Nil ilk tailine gitti. Tatil için daha öncede gitmiş olduğumuz sueno golf belek otelini tercih ettik. Otel sakin , turistler kaliteli, yemekler güzel, az çocuk var etrafta. Doğası,manzarası süper.
Nil in en sevdiği kısım denize shuttle ile gitmekti. 

Yolculuğumuzun bir kısmını uçakla, bir kısmını arabayla yaptık. Uçak kısmında sorun yoktu çünkü Nil 50 günlük olduğundan beri uçağa biniyor. Araba kısmı ise daha yorucuydu. Nil in ilk uzun araba yolculuğunuda deneyimlemiş olduk. Arabada ağlamadı ama artık emekleyen ve yerinde duramayan bi çocuk olduğu için kalkıp gezinmek istedi. Onuda oyuncaklarıyla oynatarak. Uyutarak ve çubuk kraker ile hallettik. :))

Suyu çok seven Nil denizi çok sevemedi çünkü dalgalıydı biraz. Sadece ayaklarını sokabildik. Kumla oynadı . Tabi tadınada bakmayı ihmal etmedi. Aldığımız küçük havuzuna su doldurduk güneşte su ılıcık oldu ve içine oturttuk. Şıp şıp yapmak çok hoşuna gitti minik kuzumun.
Daha sonra havuza sokmam diyen ben öğleden önce (Çocuk havuzuna değil)havuza soktum. Havuz sakin ve temizdi. 
Ben havuza girip Nil i kucağıma aldım öncelikle. Sonra ayaklarını batır çıkar yöntemi ile  korkutmadan havuza alıştırdım. Havuzda swimtrainer simit kullandık. Nil çok sevdi. Ayına göre kolluk ve normal simit kullanamıyorduk. Bu sebeple swimtrainer ı aldık . İyide yapmışız. Hem emniyetli . Hemde bebeğiniz içinde rahat hareket ediyor. Bence  tüm bebekler yüzme konusunda gerçekten bir yetiye sahipler. 
Ve Nil im havuzda uyudu. :)) su ona çok iyi geldi. 

Huggies little swimmerı da kullandık. Tek artısı suda şişmemesi yoksa su geçirmez falan değilmiş bunuda merak eden annelere belirtmek isterim.


Yemek konusunda bir sorun çıkmadı. Hem çocuk büfesinden hem diyet büfesinden faydalandım. Ayrıca şefler ne isterseniz
Pişirebiliriz dediler.

Odada yatak maksimum genişlikteydi. Ayrıca bebek yatağıda mevcuttu. 
Geceleri kendimizi odaya kapamadık. Nil i arabasında uyuttum. Gündüzleride aynı şekilde yaptım.  

Saat 11 ile 16 arası Nil i güneşe çıkarmadım. Güneş koruyucu ve güneş sonrası olarak bioderma kids kitini kullandık. Hiç bir sorun yaşamadım. Doktorumuz tavsiyesi ile aldığımızı belirteyim. Güneşe çıkarmadan yarım saat önce sürdüm.



Sivri sineklere karşı da önlemimizi almıştık ama otel de hiçbir sorun yaşamadık bu konuda. O kadar geniş yeşil alana be göletlere sahip olmasına karşın sivrisinek yoktu. Ancak ben yanımda defans bitkisel sinek kovucu sprey götürdüm birde doktorumuzun verdiği sokma sonrasında kaşıntı giderici bir krem. Bebek cildine zararı olmadığını belirttiler ama ben yinede direk cildine sıkmadım. Sadece gece arabasında uyurken arabasının etrafına sıktım o kadar. 

Valiz ile ilgili bir listede ben yapıcak olursam eğer, 

Askılı body çok aldım . Uzun kollu bluz,pantolon ve mont akşamları çok işime yaradı. 
Kolsuz sortlu tulumlarda gündüzleri çok rahat oluyor. 

Geniş şapka, ve kafadından çıkmayan altı kastikli bandana en çok kullandığım koruyucu oldu. Çünkü şapkayı kafada tutmak zor . Bununla hem kafası terlemiyor hemde bebişinizi korumuş oluyorsunuz.


Güneş kremi ve güneş sonrası,bepanthol krem, ateş düşürücü, öksürük ve soğuk algınlığı için şurup, burun açıcı damla, otribebe,suya dayanıklı yara bandı,küçük mama kapları, suluk, önlük tek kullanımlıkta olabilir, çarşaf bebek arabası içine sermek için kullandım, battaniye kalın ve ince(gece sahilde işe yarıyor) bebek arabasinin yağmurluğunuda hava çok rüzgarlı iken koruma amaçlı kullanabilirsiniz.

Tülbent sırtı terlediğinde klimalı ortamlarda çok faydalı, tabiki en sevdiği bikaç oyuncak, eğer balkonda vakit geçirirseniz bebek telsizi,şampuan, havlu , bolca ıslak mendil ve bez. Birde çantamda zaten hep taşıdığım antibakteriyel jel ve ıslak mendili.

Tatil yorucu mu oluyor sorusuna gelince, tabiki eşinizle başbaşa yaptığınız tatil tadını aramayın, beklentiniz yüksek olmasın. Ama en büyük tavsiyem yanınızda birilerinin daha olması biz halamızla iki aile gittiğimiz için o kadar zorluk çekmedik. 
En zor kısım eve dönmek ve en sıkıcı kısım ise tatil sonrası onca çamaşır ve ev işleri idi. :)))

Herkese güzel bir tatil diliyorum. 
Sevgiyle kalın..

3 yorum:

  1. aynen katılıyorum seneye tatile anneciğimide götürmeyi planlıyorum inşallah.yoksa gerçekten zor oluyor çocukla:))çok güzel bir tatil olmuş Allah daha güzellerinide göstersin inşallah

    YanıtlaSil
  2. instagramda takip ediyor muyum acaba sizi ? isim ?

    YanıtlaSil
  3. Bebekle tatil öncesi yanımıza almamız gerekenlerin listesi için okumanızı tavsiye ederim;

    http://www.normalisgood.net/anne-ve-babalarin-fenomeni-bebekle-tatil/

    YanıtlaSil

Yorumları, fikirleri bekliyoruz..