9 Mart 2013 Cumartesi

Nil büyüyor.. 5. Ay .. Uyku düzeni

Nil tam 5 aylık oldu. Çok hızlı geçiyor vakit. Hergün yeni bişeyler öğrenip uykusundan uyanıyor sanki. Geçen ay eller ağızdan çıkmıyordu. Bu ay ayakları yeme denemeleri başladı. Artık çok rahat dönebiliyor. Ama sırt üstüne geri gelemiyor. Kurtarın beni çabaları başlıyor sonrasında.
Nil için aldığımız o oyun halısı imdadıma yetişti. Pahalı oyuncak işte :) ama napalım. Hayat kurtarıyor
Oyun halısı seçimimiz tiny love tekmele oyna oldu çok memnun kaldık daha uzun bi süre oynayacağa benziyor 
Nil i 3. Ve 4. Aylarında artık pes edip ayakta sallamaya başlamıştım. Ama sevmiyordu bu yöntemi. Daha sonra deneyimli ablam yatakta emzirirken uyutmayı denememi söyledi. Gerçekten başardık (büyük bi maşallah) artık emziriyorum ve uykuya geçiyor sonrada uykuya devam. 
Tabi çok bilgili büyüklerimizin söylemesine göre Nil az uyuyormuşş. Nil az uyumuyor.   5 aylık bir bebek ne kadar uyursa o kadar uyuyor. Ama bunu anlatmak zor elbette.
Benim siz sevgili annelere tavsiyem şu dur; herzaman hisleriniz doğrultusunda hareket edin. Bu durum uyku, yemek yedirme,, ilaç içirme vs vs konular dan hangisi olursa olsun. Çünkü anneler bebekleri için her zaman en doğru olanı bilir. 
Evet bazen bilmediğimiz konular olabilir araştırın, doktorunuza danışın. En doğruya işte o zaman karar vericeksinizdir. 
Netice de Nil de kendi uyku düzenini kendi kendine oluşturdu. 
Ben ona asla diretmedim uykusu var uyumalı diye. Kendisi uykusu geldiğinde bi takım hareketlerle uykusunun geldiğini belli eder oldu. 
Gece uykuları için tavsiyem , 
Nil halen yanımızda yatmakta, ben odayı ayırmanın erken olduğunu düşünenlerdenim.
Gece mutlaka uyumadan önce altına bakarım ve uyku için aldığım tulumlardan giydiririm. üzerini örttürmeyen bi bebek Nil
Daha düşük sesle konuşuruz
Ortam ışını iyice loş hale getiririz.
Gece asla bezini değiştirmem.
Uyanırsa yeniden emzirir yatırırım.
Yani kısacası uykusunu açıcak hiç bişey yapmamaya özen gösteririz
Tek yapamadığım şey banyo yaptırıp yatırmak fikriydi. Nil kış bebeğiydi ve biz kolik ile çok uğraştık. Ayrıca hep hasta olabileceğini düşündüm.Bu nedenle bu öneri bana uymadı.
Sizlerde doktorunuza danışarak kendi rutininizi oluşturabilirsniz
Bebekler herşeyi çok çabuk ve sanıldığından çok daha iyi anlıyor ve algılıyorlar

Sevgiyle kalın



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumları, fikirleri bekliyoruz..